Hlavní obsah

Průzkum: Zaměstnanci chystající se na podnikání vyhledávají virtuální kanceláře

Právo, ťas

Podle nejnovějších údajů společnosti Smart Office dává téměř desetina začínajících podnikatelů automaticky přednost virtuální kanceláři před její klasickou formou. „Z celkem 12 644 společností nově založených v průběhu prvního pololetí letošního roku využívá virtuální variantu zhruba dvanáct stovek,“ říká Jana Babůrková ze společnosti Smart Office. Největší zájem projevují o tuto službu firmy z Prahy, Brna a Ostravy.

Článek

Nejčastějším případem využití virtuálních kanceláří jsou jednak podnikatelské projekty v počáteční fázi, tzv. start-up, nebo aktivity právnických osob, podnikajících v oblasti poradenství, dopravy a stavebnictví. „Delší dobu ale pozorujeme i zájem z řad zaměstnanců, kteří si připravují budoucí podnikání a předpokládají, že se mu budou za určitou dobu věnovat na plný úvazek,“ upozorňuje Babůrková a dodává, že to podle jejího názoru souvisí s mírným ekonomickým oživením, ale hlavně se zlepšující se podnikatelskou atmosférou.

Náklady se podstatně snižují

Důvodů zájmu o virtuální kanceláře je podle Babůrkové hned několik. „Podnikatelé daleko obezřetněji zvažují každý náklad, ale zároveň chtějí mít co nejlepší podmínky již na počátku svého podnikání. Pro ty, kdo pro podnikání nepotřebují vlastní kancelářské prostory, se toto řešení jeví jako velmi elegantní.“

Zatímco u klasické kamenné kanceláře jsou náklady v řádech desítek až stovek tisíc korun ročně, u virtuální kanceláře se jedná i při plném rozsahu služeb maximálně o několik tisíc měsíčně. Dalším velmi důležitým impulsem je i rychlost, se kterou mohou začít vykonávat běžnou administrativní agendu. „Devadesát procent společností, které využívají službu virtuální kanceláře, má na této adrese i registrační sídlo,“ dodává Babůrková.

Velká města vedou

Největší zájem o tyto služby již tradičně projevují podnikatelé z velkých měst. Dlouhodobě vede Praha, kde se rekrutuje asi 74 procent všech zájemců o virtuální sídla, následována je Brnem (17 %) a Ostravou (9 %).

Mezi standardní nabídku služeb virtuálních kanceláří patří plně vybavené kanceláře

a zasedací místnosti určené ke krátkodobému pronájmu, zajištění přebírání a přeposílání pošty, faxů či vyřizování telefonických hovorů. „Naši klienti velmi oceňují možnost tzv. elektronizace všech došlých dokumentů a materiálů, které mají pak k dispozici online díky uživatelsky příjemnému zabezpečenému webovému rozhraní,“ upozorňuje na výhody virtuálních kanceláří Babůrková. Majitelé virtuálních kanceláří tak mají přístup ke své poště, telefonním hovorům a dalším dokumentům prakticky odkudkoliv.

Reklama

Výběr článků

Načítám