Služby přestaly fungovat zhruba okolo 20. hodiny ve čtvrtek večer středoevropského času, opět je zprovoznit se podařilo až po 22. hodině. Další výpadek pak ale museli administrátoři řešit okolo 1:00.

Podle serveru DownDetector, který monitoruje to, zda jsou nejznámější internetové servery v provozu, patřil noční výpadek k těm nejmasivnějším. V jeden okamžik totiž nedostupnost Twitteru hlásilo bezmála 70 000 lidí, přitom při globálních výpadcích se podobná hlášení pohybují okolo 10 či 20 tisíc.

Nefungoval web ani mobilní aplikace

Ve chvíli, kdy se snažili lidé přihlásit prostřednictvím webového rozhraní nebo mobilní aplikace, zobrazila se jim pouze hláška „selhala technika“. Tvůrci zároveň poděkovali lidem, že si problémů všimli, a ujistili je, že na opravě již pracují.

Pikantní na tom je, že na nedostupnost jedné z nejpopulárnějších sociálních sítí na světě může podle všeho chyba jediného člověka. Zástupci společnosti totiž později upřesnili, že problémy nastaly v souvislosti s chybnou konfigurací sítě.

Pravděpodobné se tedy nějaký administrátor při nastavení určité funkčnosti překlikl, a kvůli jeho chybě pak nemohli Twitter používat desítky milionů lidí z různých koutů světa.