Nejpoužívanějšími a nejznámějšími sociálními sítěmi zůstávají YouTube a Facebook, které zná 98, respektive 99 procent uživatelů. Znalost Instagramu se zvýšila o 11 procentních bodů na 92 procent.

"Premiantem mezi sociálními sítěmi je Instagram. Aktuálně je trojkou na trhu a novým formátem Instagram Stories se mu daří oslovovat mladší cílovou skupinu a současně zvyšovat aktivitu stávajících uživatelů, což je pro sociální sítě klíčový faktor," uvedl ředitel Ami Digital Vladan Crha. Instagram nebo Instagram Stories chce začít používat 43 procent uživatelů internetu.

Na Facebook několikrát měsíčně přispívá 59 procent českých uživatelů proti 61 procentům loni. Na Instagram přispívá 44 procent uživatelů proti 28 procentům v roce 2017.

Průzkum se uskutečnil v dubnu formou on-line dotazníku na vzorku 511 lidí ve věku 15 až 59 let. Podle údajů NetMonitor je v ČR 7,77 miliónu uživatelů internetu starších deseti let.