Novinka se jmenuje Messenger Lite a její hlavní předností má být úspora objemu přenesených dat. Právě proto cílí tato aplikace na oblasti s pomalejším internetovým připojením.

Firma ji nejprve začne nabízet v Keni, Tunisku, Malajsii, Venezuele a na Srí Lance, v příštích měsících přijdou na řadu další země. Uspořit přenesená data ve srovnání s plnohodnotnou aplikací Messenger tak půjde například i v Česku.

Ukázka aplikace Messenger Lite

Ukázka aplikace Messenger Lite

FOTO: archív tvůrců

Facebook již na západních trzích dosáhl prakticky stavu nasycení. Firma se nyní zaměřuje na rozvojový svět, kde nabízí omezenější verze svých hlavních aplikací. „Chceme, aby produkty Messengeru byly opravdu pro každého," řekl podle agentury Reuters šéf divize Messenger David Marcus.

Ve více než 30 zemích Facebook rovněž nabízí omezené verze internetového připojení pod názvem Free Basics. Tento servis zprostředkovává internet uživatelům, kteří nemají spolehlivé připojení.