Aktualizaci vydala firma Apple v noci na středu. A už pouhých pár hodin poté sociální sítě zaplavily stížnosti uživatelů, kteří ostatní upozorňovali na to, že s updatem nemusí být vše v pořádku.

Po neúspěšné aktualizaci na displeji telefonu zůstane hláška o tom, že přístroj je nutné připojit k počítači. Následně se však uživatel dozví, že přišel o svá data, pokud neprovedl dopředu zálohu.

Jeden z uživatelů si stěžuje na chybu aktualizace na Twitteru.

Zástupci amerického počítačového gigantu zatím oficiálně chybu nepotvrdili. Postižených uživatelů jsou však přinejmenším desítky.

Jen při aktualizaci z telefonu a tabletu

Zatím nejí jasné, jakých konkrétních modelových řad s logem nakousnutého jablka se chyba týká. Zaznamenána totiž byla u novějších i starších iPadů a iPhonů. Jisté je nicméně to, že k problémům došlo vždy při aktualizaci přímo z chytrého telefonu nebo počítačového tabletu.

Tedy jinými slovy – pokud uživatelé update prováděli prostřednictvím počítače, k chybě podle zatím dostupných informací nedošlo.

Chyba se týká iPhonů i iPadů

Se zablokovaným přístrojem po neúspěšné aktualizaci se údajně nedá nic dělat. Zprovoznit jej je možné pouze uvedením do továrního nastavení. Jak již bylo uvedeno výše, v takovém případě však uživatelé přijdou o uložená data, pokud před instalací neprovedli zálohu.

Stejný problém jako přes kopírák

Podobné případy nejsou nijak výjimečné. V nefunkční cihly proměnila iPhony a iPady také aktualizace, která vyšla v roce 2011.

Tehdy problém tvůrci vyřešili vydáním opravené verze iOS, která již podobné zablokování přístroje nezpůsobovala. Lze tedy předpokládat, že i v tomto případě se problémy vyřeší v některém z dalších updatů.

Kdy by však další aktualizace mohla vyjít, zatím není jasné.