Hlavní obsah

Mizející zprávy jsou miliónový byznys

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mobilní aplikace Snapchat od stejnojmenné společnosti, se v poslední době těší mezi uživateli velké popularitě. Možnost zaslat zprávu, která několik sekund po přečtení zmizí, nyní láká i americkou společnost Yahoo. Ta plánuje do Snapchatu investovat část zisku z prodeje podílu v čínské firmě Alibaba Group Holding, uvedl list Wall Street Journal (WSJ).

Ukázka mobilní aplikace Snapchat

 
Článek

Snapchat má kolem 100 miliónů uživatelů a je oblíbená zvláště mezi mladými. Mobilní aplikace, určená pro iOS od Applu a Android, umožňuje posílat text, fotografie i videa. Tím, že zprávy krátce po přečtení zmizí, výrazně snižují riziko, že se k citlivému obsahu dostane někdo cizí.

Yahoo a Snapchat nyní vedou jednání, jejichž výsledkem by měla být investice do firmy, uvedl list s odvoláním na tři informované zdroje. Zatím není jisté, kolik chce Yahoo do oblíbené aplikace investovat. Podle jednoho ze zdrojů by to mohlo být 20 miliónů USD (439,2 miliónu Kč).

Foto: archív tvůrců

Ukázka aplikace Snapchat

Vstup Yahoo do firmy by měl být součástí širší snahy firmy Snapchat získat další kapitál od investorů. Do firmy Snapchat se spolu s Yahoo chystají podle WSJ investovat další peníze i dva dosavadní investoři, Institutional Venture Partners a DST Global. Celková hodnota Snapchat by po této investici měla činit deset miliard USD.

Investicí do Snapchat se Yahoo zřejmě podle WSJ snaží zopakovat úspěšnou investici do čínské skupiny Alibaba, i když v menším měřítku. Yahoo koupila 40procentní podíl ve firmě Alibaba v roce 2005 za jednu miliardu USD. Firma Alibaba minulý měsíc úspěšně vstoupila na americkou akciovou burzu a primární nabídka ohodnotila společnost na 167,6 miliardy dolarů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám