Hlavní obsah

Prodej mobilů v Česku rostl, dařilo se čínským značkám

Praha

Prodej chytrých mobilních telefonů na českém trhu vzrostl ve třetím čtvrtletí meziročně o zhruba 1,5 procenta na 1,113 milionu kusů. Nejprodávanější značkou byl jihokorejský Samsung, kterému ale klesl prodej o 17 000 kusů na 330 000 prodaných zařízení. Výrazně se propadly prodeje amerického Applu, růst naopak zaznamenaly čínské značky jako třeba Huawei. Uvedla to analytická firma Gartner.

Foto: Lucas Jackson, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Telefony čínské firmy Huawei se v Česku dostaly v žebříčku prodejů na druhé místo po meziročním růstu ze 158 000 prodaných kusů na 205 000. Významný úspěch zaznamenala také další čínská značka Xiaomi, jejích mobilů se v Česku oficiálně prodalo 190 000.

Naopak výrazně oslabil Apple, a to z 283 000 na 170 000 kusů. Čísla z jednotlivých trhů zemí EU ale nemusí být podle Gartneru přesná, protože značná část telefonů je prodána či dovezena ze sousedních zemí a některé značky, například Xiaomi, byly dříve distribuovány neoficiálně.

Globální prodeje rostou

Celosvětový prodej chytrých mobilních telefonů ve třetím čtvrtletí meziročně vzrostl o 1,4 procenta na 389 milionů. K růstu podle Gartneru nejvíce přispěly právě čínské značky Huawei a Xiaomi.

"Pokud bychom Huawei a Xiaomi ze seznamu globálních dodavatelů vynechali, pak by prodeje zbývajících výrobců meziročně poklesly o 5,2 procenta. Díky cenově atraktivním modelům, vylepšení funkcí pro fotografie a video a kvalitním displejům s vysokým rozlišením rostli přední čínští výrobci zejména na rozvíjejících se trzích," uvedl ředitel výzkumu Gartner Anshul Gupta.

Huawei roste

Zatímco většina výrobců chytrých telefonů čelí poklesům prodejů, Huawei zaznamenalo ve třetím čtvrtletí nárůst poptávky ve světě o 43 procent na 52,2 milionu přístrojů. To jej vyneslo na druhé místo za Samsung. Tomu klesl odbyt o rekordních 14 procent na 73,4 milionu mobilů. Třetí Apple rostl o 0,7 procenta na 45,7 milionu.

Pro stimulaci poptávky Samsungu nestačily ani modely S9/S9+/Note9 a modernizované přístroje středních a nižších tříd čelily obrovskému tlaku největších čínských výrobců. Ti se etablovali na klíčových trzích, jako je Indie, a dále expandují mimo asijsko-pacifickou oblast a ukrajují z tržního podílu Samsungu.

Může se vám hodit na službě Zboží.cz:

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám