Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Technické problémy v síti O2 způsobily v pondělí odpoledne výpadek služby VoLTE. Zákazníci tohoto operátora tak nemohli uskutečňovat hovory, a to odchozí ani příchozí. Problém se podařilo vyřešit zhruba po dvou hodinách. Novinkám to potvrdila mluvčí O2 Lucie Pecháčková.

Ilustrační foto Foto: Ondřej Kořínek, Novinky
O2 mělo výpadek, část zákazníků se nedovolala

Na problémy začali upozorňovat zákazníci operátora zhruba okolo 14:30. Ti se nemohli dovolat, ani přijímat hovory.

Logicky tak problém mohli zaznamenat také uživatelé jiných operátorů, kteří se snažili dovolat na nějaké číslo v síti O2. To se mohlo jevit jako nedostupné, případně mohl telefon hlásit, že vůbec neexistuje.

Chyba byla na straně O2. „U některých zákazníků aktuálně skutečně evidujeme potíže, a to u VoLTE, tedy volání na 4G LTE,“ uvedla okolo 15:30 na dotaz Novinek Pecháčková.

Problém se týkal jen novějších přístrojů

Ta zároveň zdůraznila, že problém se týkal pouze novějších přístrojů. Právě ty totiž k telefonování technologii VoLTE využívají. Co výpadek způsobilo, zástupci O2 zatím neuvedli.

Okolo 16:30 se nicméně podařilo službu opět zprovoznit. „Pokud u některých zákazníků problémy přetrvávají, doporučujeme jim vypnout a zase zapnout jejich chytré telefony,“ poradila Pecháčková. Po restartování by se přístroj měl přihlásit do sítě opět korektně.

„Za způsobené problémy se uživatelům omlouváme,“ uzavřela mluvčí O2.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků