Hlavní obsah

Huawei zdvojnásobí tržby, tvrdí zakladatel. Bezpečnostní kauze navzdory

Společnost Huawei čelí v některých západních zemích restrikcím kvůli obavám, že by telekomunikační zařízení od této firmy mohlo být využito ke špionáži. Huawei ale takové obavy označuje za nepodložené. Poklesu zájmu ze strany zákazníků se přitom neobává, jak uvedl podle listu China Daily zakladatel podniku Žen Čeng-fej.

Foto: Thomas Peter, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Žen Čeng-fej naopak očekává růst tržeb. „Za pět let budou roční tržby pravděpodobně činit více než dvojnásobek nynější úrovně,“ uvedl zakladatel společnosti Huawei ve čtvrtečním rozhovoru s čínskými médii. Upozornil, že firma své nynější potíže předvídala již před deseti lety.

„Nejsme zcela nepřipraveni řešit tuto situaci. Tyto obtíže nás ovlivní, ale ne ve velkém rozsahu. Nenastanou žádné velké problémy,“ dodal.

Celý trh se smartphony klesl

Jak ukazují statistiky nákupního rádce Zboží.cz, pokles zájmu ze strany zákazníků nicméně již patrný je – alespoň co se týče chytrých telefonů. „Podle dat došlo na nákupním rádci Zboží.cz v průběhu roku 2018 v meziročním srovnání posledních měsíců k mírnému poklesu zájmu o produkty značky Huawei. Za posledních 30 dní pozorujeme ve srovnání se stejným obdobím minulého roku pokles zhruba o 14 %,“ uvedl manažer Zboží.cz Milan Šmíd.

Ten ale jedním dechem dodává, že klesl celý trh s chytrými telefony. „Zájem o mobily je letos globálně menší než v lednu 2018. Pokles zájmu je dán vývojem na trhu, zájmem uživatelů o nové typy telefonů a obdobím. Souvislost menší hledanosti mobilních telefonů s kauzou rozpoutanou okolo značky Huawei nemůžeme prokázat,“ doplnil Šmíd.

„V listopadu a prosinci byl nicméně oproti předchozím měsícům vždy o 100 % vyšší zájem o produkty značky Huawei. Loni byl zvýšený zájem ve srovnání s rokem 2017 jen poloviční,“ dodal manažer Zboží.cz.

Největší zájem o modely Y6 Prime 2018 a P20 lite

Podle údajů analytické společnosti GfK čínský výrobce loni za 11 měsíců, tedy ještě před vypuknutím celé kauzy, zvýšil prodej chytrých mobilních telefonů v Česku o 19 procent na 552 000 zařízení.

Nejlépe se v minulém roce prodávaly modely Y6 Prime 2018 a P20 Lite. Huawei loni patřila ke třem nejprodávanějším značkám mobilů na českém trhu. Prvenství patří korejskému Samsungu. Čísla za celý rok ještě nejsou k dispozici.

V Česku funguje samostatné zastoupení Huawei, které podléhá centrále v Polsku. Ta zastřešuje trhy v regionu střední, východní a severní Evropy. Huawei v ČR na konci roku 2017 zaměstnávala 275 lidí, což je o 55 méně než rok předtím. Tržby z prodeje zboží stouply o 1,1 miliardy na 5,4 miliardy korun.

Může se vám hodit na Zboží:

Reklama

Související články

Zakladatel Huawei odmítl obvinění ze špionáže

Zakladatel telekomunikační společnosti Huawei Žen Čeng-fej během mimořádného setkání s médii odmítl obvinění ze špionáže. Firma podle něj nikdy od žádné vlády...

Výběr článků

Načítám