Na druhém místě je značka Lenovo, přestože její odbyt klesl o 21 procent na 49 000 počítačů. Třetí Dell si polepšil z 30 000 na 39 000 prodaných kusů. Data zahrnují stolní PC, notebooky a ultra přenosná prémiová zařízení, zahrnuty naopak nejsou tzv. chromebooky či tablety.

Lokální počítačový trh se v prvním čtvrtletí podle Michaela Mikluše z českého zastoupení Lenova velmi podobá tomu loňskému. „Roste zájem zákazníků o počítače ve vyšších cenových kategoriích, přičemž ke klíčovým kritériím při výběru patří design a funkčnost,“ dodal.

Loni prodej stolních počítačů a notebooků na českém trhu stoupl o 12 procent na 1,11 milionu kusů. Nejprodávanější byly rovněž značky HP, Lenovo a Dell. Rostl zájem o herní počítače a notebooky s SSD disky.

Může se vám hodit na Zboží.cz: