Krádež zákaznických údajů ze zhruba 380 tisíc platebních karet aerolinky oznámily na konci minulého pracovního týdne. [celá zpráva]

„V okamžiku, kdy jsme zjistili, že byla zcizena klientská data, jsme s našimi zákazníky zahájili komunikaci, to byla priorita," řekl Cruz. Všichni klienti, kteří utrpí finanční ztrátu, budou podle něj odškodněni. Kdo by za útokem mohl stát, však zatím představitelé aerolinek nekomentovali.

Aerolinky oznámily, že k vniknutí do systému docházelo v době od 21. srpna 23:58 SELČ do 5. září 22:45. „Věc byla vyřešena a naše webové stránky fungují normálně,” uvedla firma.

Zákazníci nešetří kritikou

Zákazníky, kterých se problém týká, aerolinky kontaktovaly okamžitě, jakmile průnik do systému zjistily, řekl Cruz serveru BBC. Ukradené údaje neobsahovaly informace o cestách ani o cestovních dokladech zákazníků, prolomen nebyl ani šifrovací systém firmy.

Reakce zákazníků na sociálních sítích nejsou pozitivní. Jeden z nich například uvedl, že let si rezervoval 27. srpna, ale nikdo ho nekontaktoval. „Je hrozné, že se o tom musím dozvědět z tisku a z Twitteru,” napsal.

Společnost může být pokutována ze strany britského úřadu pro ochranu osobních údajů ICO, který se záležitostí zabývá. British Airways jsou součástí skupiny IAG.

Krádež dat není v poslední době jediným problémem, s kterým se British Airways potýkají. Kvůli problémům s počítačovým systémem firma musela v červenci rušit desítky letů, v červnu zase zrušila dvěma tisícům zákazníků letenku, protože ji kvůli chybě firmy koupili moc levně.