Hlavní obsah

Terčem kyberútoku se loni stala celosvětově pětina firem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Podíl firem, které se ve světě staly terčem kybernetického útoku, se loni zvýšil o šest procentních bodů na 21 procent. Celková odhadovaná škoda za rok 2016 je 279 miliard amerických dolarů (skoro sedm biliónů korun). Nejvíce na vzestupu bylo vydírání. Vyplývá to ze studie Grant Thornton, která zahrnuje informace 10 000 společností z 37 zemí.

Foto: Pawel Kopczynski, Reuters

Ilustrační foto

Článek

V Severní Americe útoky přiznalo 24 procent firem, v EU dokonce 32 procent firem. Průměr stahuje dolů asijsko-pacifický region se 13 procenty napadených firem. Citelný nárůst kyberkriminality se však týká všech regionů.

Nejčastějším primárním důsledkem kyberútoků je zhoršená reputace, kterou uvedlo 29 procent společností, následuje ztráta času a energie, které je nutné vynaložit na nápravu vniklých škod. Ztrátu zákazníků označilo jako primární škodu 16 procent společností a sedm procent firem pocítilo přímý pokles obratu.

Vydírání je v kurzu

Nejčastěji se vyskytující formou kyberútoku je poškození obchodní infrastruktury. Tuto variantu přiznalo 22 procent napadených firem. Zkušenost s vydíráním pod pohrůžkou zveřejnění informací, násilí nebo poškození aktiv firmy přiznalo 17 procent společností.

"Vydírání je v paletě finančních zločinů tradičně vnímáno jako velmi nekalá praktika. V online světě je navíc vydírání velmi dobře organizované. Samotným útokem to však nekončí. Organizaci v návaznosti na tento útok vznikají další finanční ztráty vlivem poškozené reputace, zcizení informací, duševního vlastnictví, eventuálně fyzických škod na infrastruktuře," uvedl partner Grant Thornton David Pirner.

Podle expertů z Grant Thornton reagují společnosti na kyberútoky příliš pozdě. Celkem 13 procent firem zjistilo, že se staly oběťmi kyberútoku, déle než po týdnu. Čtyři společnosti ze sta dokonce až déle než po měsíci.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám