Po třech letech se tak Microsoft plně ponoří do vod, kde zatím úřadovaly společnosti typu Symantec či McAfee. Program OneCare Live [celá zpráva] v sobě kombinuje antivirový a anti-spyware nástroj, doplňuje jej firewall a několik aplikací, které pomohou vyladit počítač s operačním systémem Windows.

OneCare Live bude prodávat Microsoft úderem čtvrtka pouze v Americe přes online internetové a kamenné obchody. Na další trhy dodá firma nový produkt během příštích dvanácti měsíců.

Microsoft bude OneCare Live prodávat za 49,95 dolarů. Licenci si uživatel kupuje na rok. Firma však dodala, že OneCare Live může vlastník nainstalovat až na tři počítače v domácnosti. Z hlediska ceny je tak balík OneCare Live konkurenceschopný i podobným nástrojům z dílny výrobců Symantec, Trend Micro či McAfee.

Microsoft se snaží už tři roky

O snaze Microsoftu proniknout na trh s bezpečnostním softwarem se ví již od června 2003. Tehdy společnost koupila rumunskou antivirovou společnost GeCad Software. Samotné plány pojednávající o výrobě balíku OneCare zveřejnil Microsoft v květnu 2005. První testeři mohli tento program vyzkoušet minulý rok v červenci, veřejný betatest proběhl koncem předchozího roku.

Celkem se na testování OneCare Live podílelo kolem 500 000 lidí. Několika desítkám tisíc z nich Microsoft v dubnu nabídl zakoupení programu za bezmála 20 dolarů / rok, vybraným jedincům pak firma dodá OneCare Live zcela zdarma v rámci jakéhosi "kontinuálního betatestu".   

Microsoft se novým bezpečnostním balíkem zaměřuje na ty uživatele, kteří v současnosti nepoužívají žádný antivirový/antispamový nástroj či jimž brzy vyprší licence k aktuálnímu antiviru. Firma věří, že si jich díky aplikaci OneCare Live získá až 70 procent. Celková suma prostředků, kterou by mohl Microsoft získat z této části trhu, byla v lednu podle analytiků rovná přibližně 15 miliardám dolarů.