Společnost Asaii by mohla pomoci Applu v konkurenci s firmou Spotify, jedničkou na trhu streamování hudby, která se nyní snaží pracovat přímo s menšími umělci. Apple také posílí v doporučování obsahu svým uživatelům.

Asaii vytvořila nástroje, které umožňují hudebním značkám objevovat a sledovat umělce a řídit jejich činnost prostřednictvím strojového učení. To patří do oblasti umělé inteligence a zabývá se algoritmy a technikami, které mají umožnit počítačovému systému se učit.

Ukázka služby Apple Music

Ukázka služby Apple Music

FOTO: archív tvůrců

Asaii využívá data ze sociálních sítí, jako jsou Facebook, Twitter a Instagram, a služeb pro streamování hudby, mezi které patří například Apple Music, Spotify, YouTube a SoundCloud. Snaží se tak najít skryté talenty. Na svých internetových stránkách tvrdí, že její algoritmy najdou umělce deset týdnů předtím, než se objeví v hudebních hitparádách, a že jsou schopny najít jako první budoucího Justina Biebera.

Apple akvizici nepotvrdil, serveru Music Ally ji však potvrdil Cameron Baradar z firmy The House, jeden z prvních investorů Asaii. Zakladatelům firmy, kterými jsou Austin Chen, Chris Zhang a Sony Theakanath, se také změnily jejich profily na LinkedIn, kde nyní mají napsáno, že pracují pro Apple Music.

Apple Music a Shazam

Apple minulý měsíc dokončil akvizici aplikace pro rozpoznávání hudby Shazam. Ta je pro uživatele dosud nabízena zadarmo. Prostřednictvím mikrofonu chytrého telefonu dokáže identifikovat hudbu hrající v okolí a uvést název písně i interpreta. V programu je i přímý odkaz na přehrání dané skladby on-line.

Firma Apple již dříve uvedla, že Shazam by byl vhodným doplňkem její služby Apple Music, která slouží ke streamování hudebních děl za měsíční úplatu. Aplikace by mohla uživatelům pomoci objevovat nové písničky.

Shazam vyšel Apple na 400 miliónů dolarů, tedy zhruba osm miliard korun. [celá zpráva]

Aplikace Shazam

Aplikace Shazam

FOTO: archív tvůrců

Může se vám hodit na službě Zboží.cz: