Největší uživatelskou základnu má Apple Music v USA, v domovině si službu předplácí 20 miliónů uživatelů. Není žádným překvapením, že v drtivé většině případů jde o majitele chytrých telefonů iPhone a počítačových tabletů iPad.

Dalších 20 miliónů z celkových 45 miliónů pak pochází z dalších koutů světa.

Analytici přitom podle prvních výsledků předpokládali, že popularita nové služby nebude nijak valná. Krátce po spuštění si před rokem Apple Music sice aktivovalo na 15 miliónů lidí, avšak zpravidla jen ze zvědavosti. Po uplynutí prvních tří měsíců, ve kterých americký podnik nabízel službu na zkoušku zadarmo, si totiž milióny uživatelů předplatné odhlásily. Počet předplatitelů tak klesl pod deset miliónů.

Počet uživatelů roste

Jak se ale nyní ukazuje, zájem uživatelů neustále roste. Ještě v březnu si Apple Music předplácelo 38 miliónů lidí. Za pouhé tři měsíce tak počet předplatitelů stoupl o sedm miliónů.

Apple Music je v podstatě streamovací službou, jejímž prostřednictvím americký počítačový gigant nabízí hudbu svým uživatelům. Stejně jako u konkurenčních hudebních streamovacích služeb, jako jsou například Spotify či Tidal, si lidé mohou playlist poskládat sami podle svých preferencí.

Spotify láká na bezplatný provoz

Jedničkou na trhu se streamovanou hudbou je nicméně stále Spotify, tuto službu využívá 160 miliónů posluchačů a posluchaček. Sluší se nicméně podotknout, že 90 miliónů lidí neplatí za službu ani korunu. Využívají bezplatnou verzi aplikace, která obsahuje reklamu. V globálním měřítku tedy za Spotify platí pouze 70 miliónů lidí.

U Apple Music jednotlivci zaplatí každý měsíc za službu 149 Kč, rodiny pak 229 Kč. Nejvýhodněji vyjde studentský tarif, a to na 59 Kč měsíčně. Výjimkou je pouze tříměsíční zkušební doba.