Hlavní obsah

Google zpřísní kontrolu zadavatelů politické reklamy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Washington

Internetová společnost Google bude pečlivěji prověřovat zadavatele politické reklamy ve Spojených státech. V budoucnu bude vyžadovat identifikaci potvrzenou americkými úřady a informace o plátci. Informovali o tom zástupci společnosti.

Foto: Peter Power, Reuters

Logo společnosti Google v centrále v Kitchener-Waterloo kanadské provincii Ontario

Článek

Rozhodnutí je reakcí na stížnosti z kampaně před prezidentskými volbami v USA v roce 2016, kdy on-line reklamu zaměřenou proti demokratické kandidátce Hillary Clintonové zadávaly ruské subjekty napojené údajně na Kreml. Některé inzeráty byly dokonce podle pozdějších analýz zaplaceny v rublech. Výraznější vliv na rozhodování amerických voličů ale podle médií neměly.

Už loni v listopadu se společnost Google zavázala, že vytvoří databázi politických reklam přístupnou všem uživatelům. K preventivním krokům nedávno přikročily i společnosti Facebook nebo Twitter, které pro přijímání reklamy zavádějí zpřísněná pravidla platná v televizi nebo dalších tradičních médiích.

Firma Google oznámila, že detailní kontrola politické reklamy bude zavedena už letos v létě. Bude tedy fungovat v listopadových volbách, kdy budou Američané rozhodovat o obsazení Sněmovny reprezentantů a třetiny Senátu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám