„Na této prodejně se nenachází vůbec žádný personál. Zákazník zvládne celý proces nákupu úplně sám,“ prohlásil Jan Moudřík, ředitel expanze a facility v Alza.cz.

Samozřejmostí je podle něj zboží skladem, které je k dispozici ihned k odběru prostřednictvím výdejních boxů. „Dále tady máme videooperátory, kteří jsou schopní poradit zákazníkům s výběrem zboží nebo se samotným nákupem. V žádném jiném obchodě na světě nemá nakupující k dispozici 100 odborníků na jednom místě,“ doplnil Moudřík pro Novinky.cz.

Prodejna budoucnosti

Prodejna budoucnosti

FOTO: archív prodejce

„Vše funguje velmi jednoduše: v malé vstupní místnosti si uživatel na vestavěném počítači sám nebo s pomocí odborníků na videoterminálu objedná požadované zboží a vybere způsob doručení prodejna budoucnosti. Jakmile zaplatí – kartou nebo on-line –, automaticky se otevírají prosklené dveře do další místnosti, na podlaze se rozsvítí návodné světelné LED diody ukazující směr vydání, rozsvítí se také sloupec se schránkou i box samotný,“ vysvětlil Moudřík.

Boxy mají různé velikosti, takže je možné si okamžitě odnést nejen malou elektroniku, ale například i televizor s úhlopříčkou až 150 cm.

Prodejna budoucnosti

Prodejna budoucnosti

FOTO: archív prodejce

Cílem projektu je podle zástupců internetového obchodu přiblížit se maximálně individuálním požadavkům zákazníků a vyjít jim vstříc zejména časově – má jít o rychlý a pohodlný nákup. Výhodou je také to, že díky absenci personálu může být prodejna otevřena nonstop. Nakupovat je tedy možné klidně i o svátcích nebo uprostřed noci, a to 365 dní v roce.

První prodejna budoucnosti se otevře u pražského metra Flora, na rohu ulic Vinohradská a Jičínská. Podnik nicméně plánuje, že bude podobné provozovny otevírat i na dalších místech, už nyní se počítá s prodejnami na stanicích metra Můstek a Budějovická.

Obchod na Floře je připraven pojmout více než 1000 zákazníků každý den. Samotná prodejna má rozlohu 60 m² a její vybudování vyšlo na pět miliónů korun.