Celá akvizice měla mít hodnotu 4,83 miliardy dolarů, tedy více než 118 miliard korun. Verizon však loni na podzim couvl a požadoval slevu miliardu dolarů, na což však vedení Yahoo nebylo ochotno kývnout.

Jak nyní uvedla agentura Reuters, oba podniky se dohodly na daleko menší slevě, i když v očích běžného smrtelníka jde o astronomickou částku. Verizon by měl totiž zaplatit o 250 až 350 miliónů dolarů méně, než bylo původně plánováno, tedy o 6,3 až 8,9 miliardy korun méně.

Obří e-mailová loupež

Cena se snížila především kvůli skandálům, které vyšly najevo loni na podzim. Společnost totiž byla nucena v prosinci informovat veřejnost o vůbec největším kybernetickém útoku v historii webu. Ze serverů firmy unikla miliarda přihlašovacích údajů. Odcizené informace mohou podle vyjádření podniku zahrnovat jména, e-mailové adresy, telefonní čísla, data narození a takzvané ověřovací otázky a odpovědi na ně.

A aby toho nebylo málo, už v září Yahoo oznámilo, že v roce 2014 byla z jeho serverů zcizena data z 500 miliónů účtů. Viník nebyl ani v jednom případě zjištěn. [celá zpráva]

Ale zpět k samotnému obchodu – díky němu získá americký Verizon především webový vyhledávač Yahoo a zároveň také e-mailovou poštu, která je na těchto internetových stránkách nabízena jako bezplatná služba. A samozřejmě také početnou základnu uživatelů, kteří tyto služby využívají.

Služby Yahoo využívá podle serveru expandedramblings.com každý měsíc miliarda lidí. E-mailovou schránku má na tomto serveru 280 miliónů lidí, z toho 81 miliónů jich je z USA.

Z Verizonu se stane internetový gigant

Verizon se tak díky obchodu přemění z velké telekomunikační společnosti doslova v internetový gigant. Součástí dohody je i realitní majetek Yahoo.

Yahoo si ponechá podíly ve společnostech Alibaba Group Holding a Yahoo Japan. Podle dřívějšího oznámení se navíc zbývající část podniku přejmenuje na Altaba. [celá zpráva]

Kdy přesně by měl být celý obchod dokončen, zatím zástupci ani jedné z dotčených společností neuvedli.

Yahoo patří ve světě internetu k průkopníkům. V devadesátých letech byla právě tato společnost dominantním poskytovatelem e-mailových účtů zdarma. Firmu ale v posledních letech předehnala konkurence.