Americký Verizon akvizicí získá především webový vyhledávač Yahoo a zároveň také e-mailovou poštu, která je na těchto internetových stránkách nabízena jako bezplatná služba. A samozřejmě také početnou základnu uživatelů, kteří tyto služby využívají.

Služby Yahoo využívá podle serveru expandedramblings.com každý měsíc miliarda lidí. E-mailovou schránku má na tomto serveru 280 miliónů lidí, z toho 81 miliónů jich je jen z USA.

Verizon se tak díky obchodu přemění z velké telekomunikační společnosti doslova v internetový gigant. Součástí dohody je i realitní majetek Yahoo.

Yahoo si ponechá podíly ve společnostech Alibaba Group Holding a Yahoo Japan.

Zahraniční média spekulovala o uzavření obchodu mezi Yahoo a Verizonem již delší dobu. Zájem o akvizici nicméně měli i další podniky – Vector Capital Management, investiční firma TPG či telekomunikační společnost AT&T. O převzetí údajně uvažoval také miliardář Dan Gilbert.

Internetový vrchol a pád

Yahoo patří ve světě internetu k průkopníkům. V devadesátých letech byla právě tato společnost dominantním poskytovatelem e-mailových účtů zdarma. Firmu ale v posledních letech předehnala konkurence, což se projevilo i na jejich příjmech.

Například ve druhém čtvrtletí letošního roku prohloubil podnik čistou ztrátu na 439,9 miliónu dolarů (10,7 miliardy Kč) z loňských 21,6 miliónu dolarů. Tak velký propad byl údajně způsoben mimořádnými odpisy v souvislosti s poklesem hodnoty služby Tumblr.

Příjmy sice za zmiňované období stouply o 5,2 procenta na 1,31 miliardy USD, po zaúčtování poplatků pro partnerské internetové stránky však klesly o 19 procent na 841,2 miliónu USD. I to svědčí o tom, že Yahoo není aktuálně v nejlepší kondici. Verizon to má však nyní šanci změnit.