„Související dotazy se nyní zobrazují u přibližně 25 % dotazů, pro které máme ověřené souvislosti. Nabízejí uživatelům možnost dozvědět se další informace k dotazu, který zadali. Poprvé se tato součást vyhledávání objevila před více než rokem a ukázalo se, že je pro uživatele přínosná,“ konstatoval produktový manažer fulltextového týmu Seznamu.

Související dotazy se již rok zobrazují na konci vyhledávání

Související dotazy se již rok zobrazují na konci vyhledávání.

FOTO: Novinky

Podle něj se související dotazy rozdělují do několika kategorií. Může jít o alternativy (nabídka „Karlův most“ na dotaz „Pražský hrad“), zkonkretizování (nabídka „cestovní pojištění“ na dotaz „pojištění“), nebo naopak zobecnění (nabídka „sociální sítě“ na dotaz „twitter“).

Uživatelsky nejzajímavější související dotazy se nově objevují i v horní části stránky.

Uživatelsky nejzajímavější související dotazy se nově objevují i v horní části stránky.

FOTO: Novinky

„Zatímco dříve byl počet návrhů omezen na osm, nyní se zobrazí všechny související dotazy, a to postupně na dalších stránkách vyhledávání. Novinkou v rámci souvisejících dotazů bude také zobrazování těch, na které uživatelé klikají nejčastěji, v horní části stránky. Tím uživateli zkrátíme cestu při hledání dalších témat na minimum,“ doplnil Dušek.

Vyzkoušet vylepšené vyhledávání od Seznamu můžete zde.