Hlavní obsah

Platbám převodem odzvonilo, propadají u mladých i lidí z větších měst

Novinky, bab

Mnozí zákazníci internetových obchodů zaplatí za zboží již při objednávce. Ještě donedávna lidé volili spíše platbu převodem než kartou. Data i údaje z průzkumu však naznačují, že bankovní převod postupně ztrácí na popularitě a především mladší generace výrazně preferuje platby kartou.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační snímek

Článek

Na způsoby úhrady za zboží koupené v e-shopech se zaměřil průzkum Ipsos Instant Research pro společnost Exactly. Ukázal, že chování zákazníků internetových obchodů se mění v závislosti na věku i geografické poloze.

Karta výrazně vede

„Ve věkové skupině 18–26 let preferuje platbu převodem jen 15 procent, v porovnání s 53 procenty lidí, kteří platí kartou. Mezi respondenty od 27 do 35 let je rozdíl ještě větší, a to až o padesát procentních bodů,“ uvedl Michal Šejba ze společnosti Exactly.

Jak dále dodal, zákazníci mladší 35 let se chovají při nakupování v e-shopech odlišně než lidé z ostatních věkových skupin. „Jsou technicky zdatnější a vyhledávají rychlá a přitom bezpečná řešení, která jim umožní platit kdykoliv a odkudkoliv,“ doplnil Šejba. Mladí lidé také častěji ocenili možnost provést platbu v cizí měně, v porovnání s ostatními až o 10 procentních bodů.

Pandemie nejspíš změní nákupní zvyklosti Čechů

Koronavirus

Obzvlášť nepopulární je platba převodem u internetových zákazníků z větších měst nad 100 tisíc obyvatel, například v Praze ji preferuje pouhých necelých šest procent lidí.

Naopak nejoblíbenějším způsobem úhrady za zboží z e-shopu je platba kartou, kterou volí dvě pětiny lidí, ve větších městech pak 45 procent lidí.

Více než dva z pěti on-line zákazníků nakupují v e-shopech pravidelně

Finance

Karta je populární také mezi vysokoškolsky vzdělanými zákazníky (56 procent), volí ji více než zákazníci se vzděláním středoškolským (44 procent) nebo základním (36 procent).

Roli hraje i geografie

Platba kartou má své příznivce ve velkých i malých obcích. Geografická poloha však hraje roli především v tom, jaké problémy při platbě zákazníci nejčastěji řeší.

Zatímco v Praze je největší překážkou přetížená platební brána nebo špatně zpracované údaje, Morava se potýká spíše s nedoručenými potvrzovacími kódy při dvoufázovém ověření.

Koronavirus posílil chuť Čechů nakupovat on-line

Finance

Platební brána způsobuje komplikace nejčastěji také z pohledu mladých zákazníků do 26 let, přičemž nejstarší věková věková skupina kolem 65 let věku uvedla problémy s připojením.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám