Hlavní obsah

Výdaje na reklamu přes 18,5 miliardy

Právo, jp
PRAHA

Výdaje firem na reklamu stoupnou v příštím roce až na 18,5 miliardy korun. Odhaduje to společnost ArboMédia, která se mediálními expertízami mimo jiné zabývá. Letos by měly firmy za reklamu utratit zhruba 17,8 miliardy Kč.

Článek

"Rok 2006 je rok s velkým reklamním potenciálem. V příštím roce se totiž konají tři velké sportovní akce - mistrovství světa v hokeji a fotbale a zimní olympijské hry. Navíc Českou republiku čekají volby, to s sebou vždy přináší dobré zprávy o výkonnosti české ekonomiky. A to vše je hnacím motorem investic do reklamy," uvedl na čtvrtečním semináři pro novináře marketingový ředitel ArboMédia Štěpán Wolde.

Největší část výdajů, přes 48 procent, bude směřovat do televizí. Podle ArboMédia by to mělo být 8,92 miliardy, tedy o 330 miliónů korun více než letos. Na druhém místě je tisk, výdaje na reklamu v něm by měly činit 6,27 miliardy korun.

Podle Woldeho povede koncentrace vlastnictví televizí k tomu, že velké společnosti jako CME (stoprocentní majitel Novy) a MTG (padesátiprocentní majitel Primy) mohou začít více kupovat menší kabelové kanály a tím posílí svou pozici.

Opevní se televizní trh a každý další nový hráč na televizním poli bude mít vstup na trh o to těžší. Vzhledem k rozkolísané sledovanosti, kdy letos v září Primě stoupla sledovanost na úkor Novy, budou muset být reklamní inzerenti v příštím roce operativnější při plánování, kam umístit své reklamních investice.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám