Hlavní obsah

Strojvedoucí budou na malých tratích muset hlásit jízdu

Novinky, jas

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Správa železnic (SŽ) ve středu v reakci na poslední nehody rozhodla, že od 15. srpna budou na malých regionálních tratích strojvůdci muset předem ohlásit odjezd soupravy ze stanic, výhyben a dalších určených míst.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Článek

Opatření, o němž dopisem informoval dopravce generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda, má zabránit selhání lidského faktoru, který mohl stát za některými z nehod.

„Jedním z prvních opatření pro snížení možného pochybení lidského faktoru bude mimořádná změna jízdního řádu 2019/2020 k 15. srpnu 2020, která zavede ohlašovací povinnost ve všech dopravnách na všech tratích provozovaných podle předpisu D3, kde je provozovatelem dráhy Správa železnic,” oznámila SŽ.

Strojvedoucí tak bude povinen před odjezdem oznámit jízdu dispečerovi.

Vlak do Varů měl čekat, ale nečekal. Protijedoucí soupravu odhodil 12 metrů zpět

Krimi

„Při současném zabezpečení české železnice, a to i v případě koridorových tratí, sehrává a bude i nadále v budoucnu sehrávat lidský faktor v celém procesu velmi významnou roli,” připomněl Svoboda, který apeloval na dopravce, aby kontrolovali zaměstnance a dbali na dodržování předpisů.

Během posledních několika dní došlo k sérii vážných nehod. Na regionální trati u Perninku se srazily dva vlaky, což si vyžádalo dvě oběti.

Na koridoru se srazily vlaky, jeden z nich vykolejil

Krimi

Další nehoda se stala minulý týden v pátek na koridoru v pražských Běchovicích, kdy souprava bez cestujících narazila do čekajícího rychlíku. V úterý večer pak osobní vlak narazil u Českého Brodu do nákladního vlaku.

Podle ministra dopravy Karla Havlíčka (za ANO) není chyba v systému. „To, co se stalo v posledním týdnu, je obrovská shoda náhod. Nedošlo k systémovému pochybení, ale k selhání jedinců,” citovala ČTK ministra.

Za srážku vlaků v Českém Brodě nejspíš může strojvůdce, jel na červenou

Krimi

„Strojvůdce byl zastaven, znovu se rozjel. V rychlosti 60 až 70 km/h narazil do poštovního vlaku, který nebyl zabrzděn, před sebou ho ještě tlačil,” popsal poslední nehodu Havlíček.

Drážní inspektor: Strojvůdce jel asi příliš rychle

Domácí

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám