Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz

Rodinné firmy čím dál častěji vyvážejí do zahraničí

Více než dvě třetiny rodinných firem po celém světě vyvážejí část své produkce do zahraničí. Do pěti let by pak měly exportovat téměř tři čtvrtiny rodinných firem. Vyplývá to z průzkumu společnosti PwC mezi téměř 2000 vedoucích představitelů rodinných firem.

Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz
Rodinné firmy čím dál častěji vyvážejí do zahraničí

Dotázaní zástupci rodinných firem uvedli, že čtvrtinu svých tržeb realizují v zahraničí. Zároveň očekávají, že podíl exportu na jejich příjmech by měl do pěti let vzrůst až na 30 procent.

Téměř polovina z oslovených rodinných firem po celém světě očekává nárůst exportu během příštích pěti let. Nejvíce v současnosti vyvážejí asijské rodinné firmy, nicméně pokud jde o plánovaný nárůst exportu, největší ambice mají firmy z regionu střední a východní Evropy. Ty chtějí zvýšit export o deset procent.

„I české firmy si začínají uvědomovat, že jim je český trh malý. Podle našich průzkumů by měla své zahraniční aktivity v příštím roce rozjet či posílit přibližně třetina českých rodinných firem, jejichž velikost jim takovou expanzi umožňuje,“ uvedl David Borkovec z PwC Česká republika.

Rodinné firmy míří v rámci zahraniční expanze nejčastěji na sousední trhy či do kulturně a jazykově blízkých regionů. Za největší překážky, s nimiž se musí při vstupu na zahraniční trhy vypořádat, považují rodinné firmy například odlišnou podnikatelskou kulturu, konkurenci, kolísání měnových kurzů nebo financování mezinárodní expanze.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků