Hlavní obsah

Řetězce se nepoučily, štítky s daty stále přelepují

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Inspektoři Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI) narazili v supermarketu v Mníšku pod Brdy na další případ klamání spotřebitele. Výrobky měly chybné štítky s daty spotřeby a neodpovídaly ani štítky s hmotností.

Článek

V pořadu ČT24 to uvedla ředitelka pražské pobočky SZPI Inka Laudová. Doplnila, že nechápe, že obchody si podobné chování ještě dovolí. "Opět se přelepuje, ačkoli to byla tolik medializováno, že by člověk čekal, že v dohledné době, minimálně měsíc, dají pokoj," řekla. "Kupodivu se tam současně objevilo i přelepování gramáže," dodala. Obchod čeká statisícová pokuta.

Laudová si ale nemyslí, že by šlo v případě Aholdu, jemuž patří Albert a Hypernmova o systémovou chybu. Většinou je to selhání jednotlivců, kteří řídí konkrétní prodejnu. Mnoho prodejen stejného řetězce je podle ní v pořádku. Závady se navíc vyskytují i v jiných řetězcích.

ČOI: je to systémová chyba

S tím nesouhlasí ředitel České obchodní inspekce, která dohlíží na porušování práv spotřebitele, Jiří Pěkný. "Vyhodnotili jsme to jako systémovou chybu, a proto jsme dali jednorázovou pokutu Aholdu jeden milión korun," řekl.

Systémové selhání je podle Pěkného například v tom, že řetězec vyhlásí slevové akce, vylepí je na regálech, ale není to včas zavedeno do pokladen. "Spotřebitel koupí zboží za částku třeba 30 korun, ale přijde na kasu a zaplatí 60 korun. Toto jsou chyby, které se stále opakují," řekl Pěkný.

Problémy s kontrolami měl například i Julius Meinl. Vedoucí prodejny z Českých Budějovic čelí dokonce obvinění ohrožování zdraví.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám