Hlavní obsah
Foto: Profimedia.cz

Reklamě v Praze vládne jediná firma, metropole tratí milióny

Praha kvůli nevýhodným smlouvám na reklamní plochy tratí ročně milióny korun, uvedl ve čtvrtek server Aktuálně.cz. Na reklamě umístěné na městském mobiliáři a plochách dopravního podniku vydělává soukromá francouzská společnost JCDecaux. Exkluzivní postavení má zajištěné minimálně pro příštích devět let.

Foto: Profimedia.cz
Reklamě v Praze vládne jediná firma, metropole tratí milióny

Do podnikání firmy JCDecaux podle serveru nemůže zasáhnout žádná konkurence, vlastní reklamy si nesmí postavit ani magistrát. Absenci konkurenčního prostředí odpovídá i nízká provize, kterou magistrát a dopravní podnik získávají.

Podle pražského primátora Bohuslava Svobody (ODS) je smlouva mezi magistrátem a firmou neuspokojivá. "Domnívám se, že podobný kontrakt by žádný soukromý subjekt nemohl na základě ekonomických dat akceptovat," řekl primátor.

JCDecaux na reklamě v Praze ročně vydělává stamilióny. Kolik si vydělá na městském mobiliáři, firma nesdělila ani magistrátu. Čistý peněžní tok podle obchodního rejstříku tvořil v letech 2005 až 2009 průměrně 117 miliónů korun, uvedl server.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků