Hlavní obsah

Po dálnici osmdesátkou. Na D1 se po zimě vracejí bagry a uzavírky

Právo, Jiří Novotný

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Z dálnice D1 zmizely přes zimu téměř všechny uzavírky. Teď už ale s nimi musejí řidiči opět počítat, protože skončila nutná technologická přestávka. Jak oznámilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), ve čtvrtek odstartovaly práce na modernizaci úseku Humpolec–Větrný Jeníkov (90. až 104. km) a v pátek budou obnoveny mezi Jihlavou a Velkým Beranovem (112. až 119. km).

Foto: Petr Horník, Právo

Ilustrační foto

Článek

Nejpozději v dubnu bude modernizace této nejstarší a nejzatíženější tuzemské dálnice pokračovat i na úsecích Ostředek–Šternov, Hořice–Koberovice a Velké Meziříčí–Lhotka. Současně jich tak bude rekonstruováno pět o celkové délce 27 kilometrů.

Velké opravy i na dalších dálnicích

Původně ŘSD pro letošek počítalo dokonce s osmi úseky D1. Start modernizace mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi, Velkým Beranovem a Měřínem i Devíti Kříži a Ostrovačicemi však oddalují obstrukce ekologického hnutí Děti Země, které proti těmto stavbám podalo rozklad.

Modernizace 160 kilometrů dálnice D1 mezi Mirošovicemi a Brnem se už přesto dostává do své druhé poloviny. Právě obstrukce ekologů jsou ale důvodem, proč se její dokončení protáhne nejméně do roku 2021. Skončí tedy později, než donedávna sliboval ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

Velké opravy letos čekají také silniční okruh kolem Prahy či dálnice D5 a D8. Na dálnici D11 (Praha–Hradec Králové) se bude opravovat úsek od nultého do osmého kilometru. Práce tam ŘSD chce nechat provádět v režimu zachování dvou jízdních pruhů v obou směrech. V uzavírkách, kde se rychlostní limit sníží na 80 kilometrů v hodině, se přesto na opravovaných úsecích budou nejspíš tvořit dlouhé kolony.

Foto: ti, Právo

Jak už dříve sdělil generální ředitel ŘSD Jan Kroupa, celkem je letos na opravy dálnic a silnic první třídy k dispozici 11,4 miliardy korun, ještě o desetinu víc než v roce 2017.

„Přibližně 7,5 miliardy korun půjde na opravy silnic první třídy a zbytek na dálnice. Od ministerstev dopravy a financí máme navíc přislíbeno dalších 900 miliónů, které bychom mohli čerpat v průběhu letošního roku,“ vyčíslil Kroupa.

Na internetu aktuální informace

Kromě oprav se zintenzivní i výstavba nových úseků dálnic. Dokončit se letos má třináct velkých dálničních staveb a zahájit výstavba dalších až 150 kilometrů dálnic a silnic prvních tříd.

Vzhledem k nebývalému rozsahu prací doporučuje ŘSD řidičům, aby vždy před jízdou využívali internetových stránek www.dopravniinfo.cz, kde jsou nonstop dostupné aktuální informace.

„Řidiči si zde mohou bezplatně stáhnout také naši mobilní aplikaci, která vyhodnocuje dopravní situaci v reálném čase a na konkrétní trase. Pokrývá dálnice v ČR, poskytuje záběry z dopravních kamer a automaticky aktualizuje informace o dopravní a meteorologické situaci,“ sdělil mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Reklama

Související témata:

Související články

Dálnic přibude, dokončí se 13 velkých staveb

Dálniční síti letos v Česku přibylo jen 17 kilometrů. V příštím roce se to může zlepšit. Stát chce totiž dokončit 13 velkých silničních staveb a zahájit...

Výběr článků

Načítám