Hlavní obsah

Pepsi v Česku byla ve ztrátě 33 miliónů. Investovala do marketingu

Česká pobočka nápojářské firmy PepsiCo se v roce 2015 propadla do ztráty. Prodělala 33,4 miliónu korun, zatímco o rok dříve byla v zisku 37,7 miliónu korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti umístěné ve Sbírce listin.

Pepsi v Česku byla ve ztrátě 33 miliónů. Investovala do marketingu

Společnost uvedla, že ztráta vznikla především rostoucími investicemi do marketingu. Tržby vzrostly zhruba o tři procenta na 2,14 miliardy korun.

Značka Lay’s, pod kterou se prodávají bramborové lupínky, zvýšila podle firmy předloni svůj podíl na pětinu českého trhu.

Firma, prodávající mimo jiné limonády Mirinda, 7up nebo ledové čaje Lipton, dodává, že loňský rok sliboval nárůst spotřeby.

Nejvíce se vyváželo na Slovensko a do Maďarska

Největším zahraničním odběratelem byla slovenská Pepsi-Cola. V roce 2015 odebrala výrobky v hodnotě 321 miliónů korun, což činilo 58 procent tržeb za výrobky realizovaných v zahraničí,“ uvedla firma. Druhým největším odběratelem v rámci skupiny bylo Maďarsko.

Společnost předloni ke konci roku zaměstnávala 400 lidí, na začátku roku to bylo 376. Průměrně během 12 měsíců ve firmě pracovalo 390 zaměstnanců.

Konkurence byla zisková

Konkurenční nápojářské společnosti Coca-Cola HBC ČR předloni stoupl zisk zhruba o sedm procent na 354,3 miliónu korun.

Skupině Kofola, dalšímu konkurentovi, předloni vzrostl zisk o 28,9 procenta na 373,9 miliónu korun. Tržby Kofole meziročně stouply o 14,6 procenta na 7,19 miliardy korun.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků