Hlavní obsah

Některé značky cigaret zdraží ještě před Vánocemi

Právo, Jiří Novotný
PRAHA

Už před Vánocemi si kuřáci budou muset při nákupu některých cigaretových značek připlatit další dvě koruny. Philip Morris, jenž má na českém tabákovém trhu dominantní postavení, o tuto sumu zdraží sparty a cleje. Naopak značku Red & White o korunu zlevní.

Článek

Tyto pro konkurenci překvapivé změny cen přitom nebyly způsobeny změnou spotřební daně, ale cenovou strategií kutnohorské tabákové firmy. K dalšímu cenovému vzestup o sedm korun má u cigaret v ČR dojít až v příštím roce, kdy spotřební daň od 1. ledna výrazně stoupne. V důsledku zvýšení spotřební daně už letos cigarety v Česku podražily zhruba o čtvrtinu.

Konkurence zaskočena

Philip Morris ovšem nyní své konkurenty zaskočil. Nechal si vytisknout nové kolky a 20. listopadu rozeslal odběratelům dopis s informacemi o chystaných změnách.

A jak konkrétně to bude vypadat? Krátké sparty nyní zdražují z 59 na 61 korun a po Novém roce se budou prodávat dokonce za 63 Kč. Cena cigaret Clea stoupne z 51 na 53 Kč, ale u Red & White se sníží z 50 na 49 Kč.

"Sparty jsou v Česku tak tradiční značkou, že je kuřáci budou dál kupovat i za 63 korun a Philip Morris si vylepší své hospodaření. Zlevnění cigaret Red & White je ale opravdu překvapující, vždyť na tuzemském trhu mají již desetiprocentní podíl," řekl včera Právu jednatel společnosti Imperial Tobacco Kamil Provazník.

Hlavním cílem posledních cenových kroků Philip Morris je podle odborníků snaha snížit zájem kuřáků o konkurenční značky v nižším cenovém segmentu 49 až 52 korun, kam vedle Red & White patří například cigarety Moon či Ronson. V krátkém čase, jenž do konce roku zbývá, už jejich výrobci nestihnou na tah Philip Morris reagovat.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám