Článek
„Plánovaná změna ministerstva dopravy spočívá v převedení vybrané části současných rychlostních silnic do kategorie dálnice,“ nastínil mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.
U některých silnic první třídy by zase nově došlo ke zvýšení nejvyšší povolené rychlosti na 110 kilometrů v hodině. To by se mělo podle Neusara pilotně testovat již letos na podzim na silnici I/37 z Hradce Králové do Pardubic.
Až do roku 2013 by se tak díky nové definici dálnic jejich síť v České republice rozšířila o 300 kilometrů. Ministerstvo si od toho slibuje vyšší srozumitelnost a přehlednost dálniční sítě v očích tuzemských i zahraničních řidičů.
Nově definovaných silnic pro motorová vozidla s povolenou rychlostí 110 kilometrů v hodině mají podle Neusara existovat řádově stovky kilometrů.
Nové rychlostní silnice:I/7 Chomutov – Křimov, I/11 Ostrava – Šenov, I/11 Ostrava, Rudná (v okolí D1) I/13 Karlovy Vary – Ostrov, I/13 Most – Bílina, I/13 Bílina – Teplice, I/14 Liberec – Kunratice, I/20 Nová Hospoda (R4) – Písek, I/20 Plzeň, přivaděč k D5, I/23 Brno, Pražská radiála I/26 Plzeň, přivaděče k D5, I/27 Plzeň-Sukova – Dobřany, I/34 České Budějovice – Lišov, I/35 Liberec – Bílý Kostel, I/35 Olomouc – Křelov, I/37 Hradec Králové – Pardubice, I/38 Jihlava, přivaděč k D1, I/43 Brno, Svitavská radiála, I/44 Postřelmov, obchvat, I/48 Nový Jičín – Příbor, I/48 Český Těšín, obchvat I/50 Brno, Olomoucká radiála I/56 Prodloužená Místecká, I/57 Semetín – Jablůnka. |