Hlavní obsah

Italové odešli ze sdružení firem na stavbě D3

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Italská firma Salini Impregilo z italsko-slovenského sdružení firem Salini Impregilo a Doprastav, které staví část dálnice D3 Hodějovice-Třebonín za sedm miliard Kč, sdružení v podstatě opustila. Salini Impregilo má nově podíl jen 0,01 procenta, Doprastav 99,9 procenta. Uvedl to mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.

Foto: Mapy.cz

Od března se staví úsek od Hodějovic k Třebonínu

Článek

Úsek dlouhý 12,5 kilometru, který bude součástí obchvatu Českých Budějovic, začaly firmy stavět v březnu.

V červenci projekt nabral zpoždění, jež se týkalo dokumentace. Stavba úseku dlouhého 12,5 kilometru, který bude součástí obchvatu Českých Budějovic, by měla být hotova v létě 2022. ŘSD stavbu přísně kontroluje, firmy zatím harmonogram dodržují, uvedl Rýdl.

ŘSD nemá smlouvu s jednotlivými firmami, ale se sdružením. Smlouva je stále platná, není k ní potřebný dodatek. „Pro nás je důležité, že ve smlouvě je platný harmonogram, cena a milníky stavby, která v tuhle chvíli jede podle harmonogramu,” řekl Rýdl.

Úsek kontrolují i drony

S italskou firmou Salini Impregilo ukončilo spolupráci letos v březnu Slovensko kvůli pomalému postupu stavebních prací na úseku dálnice na severu země, včetně rozestavěného tunelu. Firma tam stavěla v konsorciu se slovenskou společností Dúha, byla dlouhodobě ve skluzu.

ŘSD úsek D3, který se staví od konce března, více kontroluje, i pomocí dronů, což je výjimečné.

Spojení Prahy s Českými Budějovicemi

Úsek Hodějovice - Třebonín by měl být hotový v létě 2022, stejně jako druhá, 7,2 kilometru dlouhá část obchvatu Úsilné-Staré Hodějovice za 5,28 miliardy Kč.

Zatím poslední jihočeský úsek D3 Bošilec - Ševětín dlouhý 8,1 kilometru otevřelo ŘSD na konci června. Na jaře 2020 chce stát zprovoznit další část D3 Ševětín-Borek dlouhou 10,6 kilometru s náklady 933,2 milionu bez DPH.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Dálnice D3 by měla měřit 170 kilometrů, v provozu je 58 kilometrů.

Reklama

Výběr článků

Načítám