Hlavní obsah
Foto: Profimedia.cz

Internetová reklama je na vzestupu, výdaje loni stouply na téměř osm miliard

Zadavatelé loni v Česku zvýšili investice do internetové reklamy na 7,7 miliardy korun. To je o 1,3 miliardy více než v roce 2009. Pro letošní rok očekávají provozovatelé internetových médií meziroční růst o 24 procent. Výdaje do internetové reklamy by tak měly vzrůst na 9,58 miliardy korun. Vyplývá to z průzkumu agentury Factum Invenio pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).

Foto: Profimedia.cz
Internetová reklama je na vzestupu, výdaje loni stouply na téměř osm miliard

Největší podíl na internetové reklamě měla loni plošná nebo také display reklama, tedy bannery. Podle ceníkových cen do ní zadavatelé investovali přes 4,5 miliardy korun. Do reklamy v katalozích to bylo 985 miliónů korun.

V PPC systémech (pay-per-click), kam patří kontextová reklama a vyhledávání, inzerenti utratili téměř 2,2 miliardy korun v reálných cenách.

Podíl internetu na reklamním trhu vystoupal loni na téměř 13 procent. Je na třetím místě za televizí a tiskem. Jeho podíl přitom stoupá.

Pro letošní rok očekává SPIR největší nárůst u nestandardní reklamy, která loni mírně poklesla.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků