Hlavní obsah

Factum: Češi teleshoppingu příliš nevěří

Za příjemnou formu nakupování považuje teleshopping pouze velmi malá část Čechů. Mnoho lidí si myslí, že jde o podvod, protože nabízené zboží je často předražené nebo nekvalitní. Vyplývá to z průzkumu, který v prosinci provedla společnost Factum Invenio ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur a Českým sdružením pro značkové výrobky.

Factum: Češi teleshoppingu příliš nevěří

Za podvod teleshopping považovala více než třetina respondentů a podle stejného množství lidí jde o reklamu. Pro více než pětinu lidí teleshopping znamená nepříjemné obtěžování a 18 procent respondentů soudí, že je to upoutávka na zboží, které by jinak bylo obtížné sehnat.

Jen asi desetina lidí  teleshopping vítá jako vhodný způsob, jak vyplnit přestávky v televizním vysílání. Příjemnou formu nakupování představuje teleshopping pro pouhých pět procent Čechů - častěji to jsou lidé z velkoměst, zejména pak Pražané.

Podle téměř poloviny respondentů je teleshoppingu v televizi příliš mnoho, za přiměřené pokládá jeho množství 40 procent občanů. Pouze nepatrná část lidí soudí, že by teleshoppingu mohlo být více.

Průzkum také ukázal, že znalost teleshoppingových firem není příliš velká. Na konkrétní název si dokázala vzpomenout třetina respondentů. Nejvyšší povědomí mají lidé o firmách WS International, Tena a TV Products. Vyšší stupeň znalosti teleshoppingových firem vykazují ženy a lidé z velkoměst.

Jaké pocity ve vás teleshopping vyvolává?
forma odpovědimnožství respondentů v procentech
Podvod, zboží je předražené, nekvalitní37
Forma reklamy36
Nepříjemné obtěžování21
Upoutávka na zboží, které nelze jinak sehnat18
Vhodný způsob vyplnění přestávek v TV12
Příjemná forma nakupování5
Žádné7
Zdroj: Factum Invenio
Anketa
Nakupujete přes teleshopping?
Ano
5.8 %
Ne
94.2 %
Celkem hlasovalo 7617 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků