Hlavní obsah

Dodavatelé se bouří proti řetězcům, Pepsi odmítla prodávat do Teska

Firmám, které dodávají zboží do velkých obchodních řetězců, dochází trpělivost s tím, jak obchodníci tlačí na nízké výkupní ceny. Stále častěji volí metodu nepřistoupit na podmínky a zboží do obchodu nedodávat. Zákazníci tak v některých řetězcích marně hledají Pepsi Colu, Kinder vajíčka nebo jogurty Activia.

Foto: Profimedia.cz

Článek

Obchodům Tesco nedodává zboží Pepsi, Kaufland se zase musí obejít bez Danone a Ferrero Rocher.

Už před Vánoci se Kaufland, který obecně tlačí ceny nejníže, nedohodl s velkofirmou Danone, a na jeho pultech tak nejsou jogurty této značky Activia, Dobrá Máma, Actimel nebo Fantasia. Obchod už neprodává ani cukrovinky Ferrero Rocher. K dostání tak nejsou například Nutella, bonbóny Tic Tac nebo Kinder vajíčka.

Kaufland uvedl, že lituje, že zboží nemůže nabídnout. Podle jeho mluvčího Michaela Šperla chtěla společnost Danone navýšit ceny o více než deset procent.

Podobně dopadlo Tesco, kde už zákazníci podle informací Lidových novin nekoupí výrobky firmy Pepsi. Což znamená nápoje Pepsi Cola, Mirinda, 7UP ale ani například čaje značky Lipton nebo brambůrky Lays.

"S Teskem jsme ukončili spolupráci, nedohodli jsme se na obchodních podmínkách," řekla deníku Olga Tóthová ze společnosti PepsiCo.

Podobně jako Danone s Kauflandem firmy dál jednají. Zda se ale dohoda zdaří, nebo si budou muset zákazníci zvyknout, že ne všude dostanou všechno.

Tlak na cenu dodavatelé odmítají

Dodavatelé řetězce potřebují, protože v nich se prodá zboží nejvíce. Současně ale nechtějí prodávat pod cenou. Argumentují, že musí na zboží vydělat, jejich náklady rostou, protože se zvyšují ceny energií i komodit.

Obchody na to ale neberou ohled. Chtějí, aby ceny potravin zůstaly dole, zvyšovat ceny v rámci konkurenčního boje příliš nemohou. Nízká cena je totiž to, co lidi do prodejen naláká nejvíce.

Anketa

Řídíte se při výběru obchodu nabídkou zboží?
ano, chodím jen tam, kde mají mé oblíbené výrobky
66,6 %
většinou ano, ale jsem ochoten/ochotna se přizpůsobit
16 %
ne, řídím se jinými kritérii
17,4 %
Celkem hlasovalo 14059 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám