Hlavní obsah
Logo společnosti Boeing na Expu v Šanghaji Foto: Aly Song, Reuters

Boeing se novým letadlem vůbec nepochlubil

Bez přítomnosti sdělovacích prostředků, zákazníků z řad dopravců, bez fanfár. Tak podle magazínu Fortune vypadalo závěrem minulého týdne přivítání nového letadla Boeing 737 MAX 10 před výrobní halou v Rentonu ve státě Washington.

Logo společnosti Boeing na Expu v Šanghaji Foto: Aly Song, Reuters
Boeing se novým letadlem vůbec nepochlubil

V mlhavém ránu sice letoun halasně vítaly tisíce zaměstnanců, avšak v agenturách se neobjevila jediná jeho fotografie.

Představení Boeingu 737 MAX 10

Nový MAX teprve čekají zkoušky a poprvé vzlétne příští rok, přičemž datum nebylo podle mluvčího firmy Douga Aldera ještě určeno. To ale nebylo důvodem, proč Boeing představení nového stroje nepojal tradičně, velkolepěji.

Skutečným důvodem jsou tíživé otazníky nad nejrozšířenějším dopravním letounem na světě 737 po dvou tragických nehodách strojů 737 MAX 8 a jejich celosvětovém uzemnění. Boeing doufal v jejich návrat do provozu ještě letos, pak mluvil o počátku příštího roku. Minulý týden však šéf úřadu pro letectví FAA prohlásil, že reálnější bude březnový termín.

MAX 10 každopádně může být v rodině 737, založené před 54 lety, poslední, napsal Fortune. Boeing uvažoval o jeho nahrazení už před deseti lety. Pak ale konkurenční Airbus představil úspěšný A320neo, a tak se Boeing rozhodl neotálet a vylepšit letadla, která měl k dispozici, do podoby řady MAX.

Ani s MAX 10 se původně nepočítalo. O jeho vývoji se rozhodlo, když MAX 9 neobstál v konkurenci s Airbusem A321neo. Těchto airbusů si letos zákazníci objednali více než tři tisíce. Na 737 MAX 10 má Boeing zatím 550 závazných objednávek.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků