Hlavní obsah
Černý pátek (Black Friday) získává na popularitě i v Česku Foto: Milan Malíček, Právo

Black Friday: Některé obchody hlásí vyšší poptávku než loni

Zájem o nákupy při letošní slevové akci Black Friday je podle některých prodejců srovnatelný s loňským, část obchodníků sleduje meziroční nárůst poptávky. Většina e-shopů zahájila akci s předstihem, u mnohých potrvá i o víkendu.

Černý pátek (Black Friday) získává na popularitě i v Česku Foto: Milan Malíček, Právo
Black Friday: Některé obchody hlásí vyšší poptávku než loni

Stejně jako v minulosti obchodníci očekávají, že nejsilnějším nákupním dnem bude pátek, tedy oficiální termín akce. Lidé slevy využívají nejčastěji k nákupu mobilních telefonů, dále třeba kávovarů, parfémů či kosmetiky. Vyplývá to z ankety ČTK mezi prodejci.

E-shop Mall.cz spustil akci 8. října, zboží se slevami nabízí do neděle. „Letošní Black Friday je zatím velmi srovnatelný s tím loňským. Vidíme, že se zákazníci i letos rozhodli pořídit vánoční dárky na internetu v klidu a bezpečí domova. Pokud srovnáme například ten poslední týden s běžným týdnem v září, jsou prodeje dvojnásobné,” uvedla mluvčí internetového prodejce Pavla Hobíková.

Také Datart zahájil slevovou akci s předstihem, zboží za akční ceny bude zákazníkům podle mluvčí společnosti Evy Kočicové nabízet do konce listopadu. „Letošní zájem je prozatím podobný loňskému, jen průběh je jiný v tom, že lidé nakupují také v prodejnách, které jsme v loňském roce měli zavřené,” řekla Kočicová.

Největší poptávka je podle ní tradičně po mobilních telefonech, televizorech, noteboocích, kávovarech, ale i produktech péče o vlasy a tělo.

Kosmetika se prodává víc než loni

Prodejce parfémů a kosmetiky Notino.cz podle své mluvčí Andrey Kabické letos sleduje nárůst objednávek o 20 procent ve srovnání se stejným obdobím loni. Každý den podle ní pracovníci balí 100 tisíc zakázek, v pátek očekávala, že by se počet mohl dostat nad 150 tisíc.

„Stále tu máme pandemii koronaviru a restrikce, se kterými se už druhým rokem potýkáme. Kvůli tomu se letošní rok v mnohém podobá tomu loňskému. Vidíme extrémní zájem o nákup na internetu," uvedla.

E-shop se spodním prádlem Astratex spustil slevové akce Black Friday v polovině listopadu, ukončí je 29. listopadu. Nejsilnějším nákupním dnem je podle generálního ředitele firmy Miroslava Tesaře tradičně pátek, kdy tržby vzrostly zhruba o 50 procent proti běžným týdenním tržbám. Meziročně jde o nárůst asi o deset procent.

„I díky Black Friday akcím už letos Astratex překročil rekordní miliardovou tržbu, což je o 200 milionů více než za celý loňský rok, i přesto, že loni byly zavřené prodejny a lidí se více přesunuli na internet,” řekl.

Do obchodních center v pátek dopoledne ale více lidí podle zástupce vedoucího správy obchodních center ve společnosti CBRE Pavla Urbana nezamířilo. Situace byla podobná jako v běžný pátek. Obvykle ale podle něj bývá právě na Black Friday návštěvnost vysoká.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků