Článek
Dosud dopravci za přelet platili 40,75 eura, což je v přepočtu 1171 korun. Nově to bude 43,74 eura, což je v přepočtu 1258 korun. Záleží na vzdálenosti, kterou letadlo letí, a také na jeho velikosti. Peníze společnosti platí za to, že jej pracovníci při přeletu navigují. Největším zákazníkem je v tomto ohledu německá Lufthansa.
Například nejtěžší letoun typu Boeing 747 - 400 zaplatí za 400 kilometrový přelet ČR 15 000 korun, dosud to bylo zhruba 14 000 Kč. Letecký dopravce, který využívá v Evropě nejčastější letoun typu Boeing 737 - 300 zaplatí za stejnou trasu 6100 Kč oproti nedávným 5700 Kč.
Nízké poplatky za použití letiště mají přilákat dopravce
Za přistání budou společnosti platit méně. ČR má v tomto směru poplatky velmi nízké, protože se na letiště, především to pražské ruzyňské, snaží přilákat co nejvíce leteckých dopravců.
Tuna maximální vzletové hmotnosti letadla, stála dosud 195 korun, nyní to bude 156 korun. Sazba platí pouze pro prvních sto tun letounu, za každou tunu navíc platí dopravce již jen 78 korun. Tím chce ŘLP i letiště v Praze přilákat velké stroje, jako jsou Boeing 747 a 767 nebo Airbusy A300, A310, A330, které létají většinou na dálkových trasách.
Loni území ČR přelétlo rekordních 620 072 letadel. Na čtyřech letištích pak přistálo nebo odstartovalo dalších 216 833 letadel. Největší provoz je na letišti v Praze, kde se loni pohybovalo 166 505 letadel.