Hospodářské výsledky podpořilo mimo jiné zavedení nových příchutí Coca-Coly, jako například pomeranč a vanilka. Dařilo se i prodeji dalších nealkoholických nápojů a ochucených vod.

Tržby se ve čtvrtletí meziročně zvýšily o pět procent na 8,02 miliardy dolarů (183 miliard korun), zatímco analytici je podle průzkumu společnosti Refinitiv odhadovali na 7,88 miliardy dolarů. Organické tržby, které nezahrnují výkyvy devizových kurzů a změny v podnikové struktuře, stouply o šest procent.

„Výsledky za první čtvrtletí nás povzbudily,” uvedl generální ředitel podniku James Quincey. „Nadále věříme ve svou celoroční prognózu,” dodal. Firma předpokládá, že její organické tržby v celém letošním roce stoupnou o zhruba čtyři procenta.

Společnost Coca-Cola je největším výrobcem nealkoholických nápojů na světě. Loni koupila také britský řetězec kaváren Costa Coffee. Klíčový konkurent PepsiCo již minulý týden oznámil, že jeho zisk v prvním čtvrtletí stoupl o více než pět procent na 1,41 miliardy dolarů.