Nejprodávanější značkou byla loni Škoda Auto s 84 172 vozy, což je o 34 vozů více než v předchozím roce. Následuje Volkswagen s poklesem o 9,6 procenta na 24 358 aut a třetímu Hyundai klesl odbyt o 4,4 procenta na 20 476 vozů.

Nejoblíbenějším modelem byla Škoda Octavia s 25 834 prodanými vozy, následuje Fabia s prodejem 21 080 aut a Rapid, který si pořídilo 14 353 zákazníků. Následují Hyundai i30 a Škoda Superb.

„V loňském roce se v Česku již naplno projevila nasycenost poptávky po nových automobilech, čehož důkazem jsou právě meziročně nižší prodeje aut stejně jako meziročně nižší počet registrací nových vozidel. V rámci postkomunistických zemí je Česko v tomto směru výjimkou, když v Maďarsku, v Polsku, v Rumunsku či v pobaltských zemích pokračoval i loni silný růst poptávky po nových automobilech,” řekl Novinkám analytik společnosti Akcenta Miroslav Novák.

Prodej lehkých užitkových aut se zvýšil o 4,3 procenta na 20 225 automobilů. Prodej autobusů se zvýšil o 49,6 procenta na 1203 vozidel.

V posledních několika letech klesá podíl prodejů aut s dieselovým motorem oproti benzínovým. V prosinci byl podíl benzínových motorů na prodejích 67 procent, naftových 30 a zbývající tři procenta připadala na alternativní pohony jako CNG nebo elektřina.

V roce 2017 Češi nakoupili rekordních 271 595 nových osobních aut, což bylo o 4,6 procenta více než v roce 2016.