„Ani jedna z linek nemá pro (další provoz) obchodní potenciál či předpoklad dalšího růstu poptávky,” sdělil serveru mluvčí ČSA Daniel Šabík s tím, že hlavní překážkou je nedostatek vhodných letadel pro tyto lety po novém roce.

ČSA dosud na linkách využívaly tři pronajaté letouny ATR 42, které však v následujících týdnech vrátí jejich majitelům, přičemž další prodloužení pronájmu už neplánují. Větší stroje, které má dopravce ve své flotile, na linky nasazovat nechce.

Provoz linek skončí 11. ledna příštího roku. Linku mezi Prahou a Ostravou přitom dopravce na jaře posiloval o nové frekvence a sliboval si od toho navýšení počtu  cestujících. Dopravce tak nyní nabízí až čtyři lety týdně.

Linky z Prahy do Bratislavy v současnosti létají v obou směrech třikrát týdně. Spoje po příletu do Bratislavy následně pokračují až do Košic a zpět.

Spoje z Prahy do Bratislavy ČSA uvedly do provozu hned po svém vzniku v roce 1923. Do roku 2011 dopravce v rámci Česka létal také z Prahy do Brna, kvůli malé vytíženosti však linku zrušil.

V únoru se většinovým vlastníkem společnosti ČSA stala společnost Travel Service. Ta rozhodla o změně ve vedení firmy, novým šéfem ČSA se stal po Jozefu Sinčákovi Petr Kudela, a také o výměně letadel. ČSA se zbaví Airbusů A319, které nahradí novými Boeingy 737-800 patřícími mateřské společnosti.