„Tradičně nejvyšší tempa vykazovaly internetové obchody, rostly také tržby za potřeby pro domácnost, sportovní a rekreační zboží. Pokles tržeb byl zaznamenán v prodejnách potravin, a to jak specializovaných, tak nespecializovaných,“ uvedla šéfka odboru statistiky služeb ČSÚ Marie Boušková.

„Tržby prodejen oděvů a obuvi byly ovlivněny jednak vysokou loňskou srovnávací základnou, a také počasím. Zatímco loni v září již probíhaly letní výprodeje a nakupovalo se podzimní oblečení, letošní teplé počasí spotřebitele k těmto nákupům nelákalo,“ dodala.

Oproti srpnu tržby meziměsíčně vzrostly o 0,6 procenta. Tržby za pohonné hmoty meziměsíčně vzrostly o 2,5 procenta, za nepotravinářské zboží o půl procenta a za potraviny o 0,2 procenta.

Tržby porostou nadále, ale mírněji

„Zpomalení maloobchodních prodejů je podle mě nutné vnímat především v kontextu určité nasycenosti poptávky domácností než jako obrat v trendu,” domnívá se analytik společnosti Akcenta Miroslav Novák.

„Spotřebitelská důvěra se totiž i nadále pohybuje v blízkosti svých historických maxim a velmi nízká míra nezaměstnanosti s rychlým růstem mezd naznačují, že maloobchodní prodeje dále velmi slušně porostou, avšak přece jen umírněnější dynamikou,” uzavřel analytik.