Záležitost se má týkat zhruba osmi stovek německých řidičů, kteří koupili vůz před 6. březnem a dostali takzvanou prémii za ochranu životního prostředí, uvedl v prohlášení německý úřad. Dalších 250 majitelů vozů Tesla Model S, kteří na příspěvek teprve čekají, ho nedostanou.

Podle regulí BAFA mají nárok jen vozy, jejichž katalogová cena bez daně nepřekročí 60 tisíc eur (1,55 miliónu korun). Nejlevnější model se v Německu opravdu prodává asi za 70 000 eur bez daně. Tesla původně slíbila, že vůz bude nabízet i ve variantě bez „balíčku Komfort”, která se do maximální povolené ceny vejde.

Úřad v rámci šetření loni na podzim dospěl k závěru, že se vůz v této variantě na trhu neprodává. Proto BAFA model ze seznamu elektromobilů s nárokem na dotaci vyjmul. Následně chtěl úřad najít řešení situace, které by nepoškodilo zákazníky Tesly.

Na nabídku dohody nereagovali

Společnost dostala lhůtu do začátku července, dokdy se mohla s úřadem dohodnout na řešení situace. Tuto možnost však nevyužila. BAFA proto rozhodla, že majitelé aut dotaci vrátí.

Program měl podpořit prodeje aut na elektřinu. Od aféry Dieselgate společnosti Volkswagen Němci ještě více než dříve řeší otázky znečišťování ovzduší automobily. Některá města omezují vjezd starších modelů s dieselovými motory do centra. [celá zpráva]