„Po zkušenosti s měřením u Rosic a Vlašimi jsme si dovedli udělat představu, jaká příprava musí být učiněna tak, abychom to zvládali,” uvedl Hostek.

Mimo jiné bylo nutné nachystat nový software a naučit ho komunikovat se softwarem fungujícím na dálnici a u policie. Zároveň si město muselo zařídit přístup do evropských databází kvůli přestupkům cizinců. „Jsme schopni i identifikovat vozidla v pátrání,” dodal starosta.

Opravovaný úsek D1 Ostředek - Šternov

Opravovaný úsek D1 Ostředek–Šternov

FOTO: Mapy.cz

Podle mluvčí radnice Veroniky Kondrátové dosud nikdo z řidičů pokutu neuhradil. „Zpracovávají se zatím oznámení o podezření ze spáchání přestupku,” uvedla. Provozovatel vozidla by měl pokutu zaplatit do 15 dnů, jinak věc postupuje do správního řízení.

V zúžení maximálně osmdesátkou

Na bezpečnost provozu v zúžených pruzích na opravovaných úsecích D1 dohlížejí kamery již třetím rokem. Měření rychlosti bylo letos zavedeno například mezi Velkým Meziříčím a Lhotkou a spuštěno má být i na dalších místech. Podle ministerstva dopravy drtivá většina šoférů rychlost, která je na renovovaných úsecích omezena na 80 kilometrů v hodině, dodržuje.

Například v úseku Psáře–Soutice, kde byly radary nasazeny loni, se přestupku dopustilo 1,2 procenta řidičů. To však vzhledem k vysoké dopravní intenzitě znamenalo více než 50 tisíc přestupků.

Dálnice D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou byla kvůli modernizaci rozdělena na 21 úseků. Od roku 2013 byly dokončeny opravy devíti z nich. Na dalších pěti dělníci pracují.