Článek
ÚOHS zrušil předběžné opatření, kterým byl zadavateli uložen zákaz uzavřít smlouvu. Antimonopolní úřad nyní zamítl i návrhy IVECO směřující proti vyloučení ze zadávacího řízení, proti postupu zadavatele při posuzování nabídek uchazečů o veřejnou zakázku a proti zadávacím podmínkám. DPP v tendru na nízkopodlažní autobusy podle úřadu zákon o veřejných zakázkách neporušil.
„Verdikt ÚOHS jednoznačně potvrzuje naše slova o transparentnosti výběrového řízení na dodávku 300 moderních standardních nízkopodlažních autobusů. V tendru zvítězila nejlepší nabídka, kterou předložila společnost SOR Libchavy,“ řekl ředitel DPP Martin Gillar s tím, že transakce bude stát 1,5 miliardy korun.
Tendru se kromě společností SOR Libchavy a IVECO Czech Republic zúčastnil i SOLARIS Bus & Coach. Cena nebyla jediným hodnotícím ukazatelem výběru, váhu měla i spotřeba a provozní náklady.
Nové vozy plní aktuálně nejpřísnější emisní limit EURO 6 a tudíž z hlediska emisí jsou prakticky srovnatelné s autobusy na CNG. Všechny autobusy budou vybaveny klimatizací a automatickým hasicím systémem v prostoru motoru, jenž by měl zvýšit bezpečnost dopravy. Novinkou je systém automatického počítání cestujících. V těchto autobusech bude možné současně přepravovat dva invalidní vozíky.