Mimo Evropskou unii se loni podle celníků vyvezlo 810 733 hektolitrů piva, Čína tak tvořila 2,42 procenta pivního vývozu.

Obecně české firmy objemy vývozů do jednotlivých zemí zveřejňovat přesně nechtějí. „Čísla o vývozu do jednotlivých států nedáváme – a navíc veškeré výsledky za rok 2017 budeme publikovat/komentovat až po auditu,” uvedl mluvčí národního podniku Budějovický Budvar Petr Samec. Informace by se tak měly objevit v polovině roku. V minulosti Budvar do Číny vyvážel, podle předchozích vyjádření podniku od roku 2008.

Asie má potenciál

Největší tuzemská pivovarská skupina Plzeňský Prazdroj nyní hodlá objemy dodávané do Číny zvýšit, v minulosti šlo jenom o nárazové a malé aktivity.

„V Číně letos exportem začínáme, zahájili jsme spolupráci s místními partnery, abychom v budoucnu vytvořili plán rozvoje značek Pilsner Urquell a Kozel v klíčových metropolitních oblastech. Máme jasné signály, že čínští spotřebitelé se stále více zajímají o prémiové evropské značky," řekla mluvčí Prazdroje Jitka Němečková.

Asijské země mají pro Prazdroj do budoucna podle mluvčí velký potenciál, nejsilnějším trhem je pro skupinu zatím Jižní Korea. „V budoucnu hodláme pokračovat v silném růstu na korejském trhu a intenzivně budovat export do Japonska,” dodala. Prazdroj loni změnil majitele, převzala ho japonská skupina Asahi.

V budoucnu by chtěla více do Číny vyvážet i skupina Pivovary Lobkowicz, jak informovala v tiskové zprávě na začátku letošního roku. Tu vlastní skrze další společnost čínská skupina CEFC.

Nejvíce českého piva se vyváží na Slovensko, do Německa a Polska. Ze zemí mimo Unii pak největší objem putuje do Ruska, Jižní Koreje a USA.