Karlovarské minerální vody se tak stanou výhradním nápojovým franšízantem i distributorem nápojů a snacků PepsiCo v ČR, SR a Maďarsku a zakoupí stávající podniky PepsiCo v těchto zemích.

Obchod čeká na schválení příslušných antimonopolních úřadů a měl by být dokončen v první polovině letošního roku. O tom, že středoevropská divize PepsiCo je na prodej a zájem mají právě KMV, se poprvé psalo už před šesti lety.

Akvizicí naroste skupině KMV roční obrat zhruba o polovinu a stane se tak největším dodavatelem minerální vody a nealko nápojů v regionu. Skupina KMV se uvedenou akvizicí rozroste o tři firmy ve třech zemích s přibližně 900 zaměstnanci, dvěma výrobními závody a celkovým ročním obratem kolem 4,2 miliardy korun.

Pepsi vyrábí vedle stejnojmenné limonády také třeba nápoje Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, energetické nápoje Rockstar nebo džusy Toma. KMV v uvedených zemích převezme i distribuci bramborových lupínků značky Lay’s a Cheetos.

Minerálky s tradicí patří Italům

„V ČR, SR i Maďarsku doplníme naši stávající nabídku o dosud chybějící kategorii kolových nápojů,“ řekl Alessandro Pasquale, generální ředitel KMV. „Jsme hrdí, že jsme mezi několika českými firmami, které takto expandují do zahraničí a jsou strategicky i finančně připraveny a schopny kupovat lokální výrobce,“ dodal.

Skupina KMV je největším výrobcem minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě. V Česku vyrábí vedle tradiční minerální vody Mattoni také pramenitou vodu Aquila či minerální vody Magnesia a Poděbradka.

Společnost založil karlovarský rodák Heinrich Mattoni v roce 1873. Současnou podobu získaly KMV v 90. letech díky výrazným investicím nových majitelů, italské rodiny Pasquale.