Nová kavárna v Číně je skoro dvakrát rozlehlejší než dosud největší provozovna Starbucks v mateřském Seattlu otevřená před třemi lety.

Prezident Starbucks Howard Schultz při slavnostním otevření prohlásil, že kavárna chce spojit svou 46letou historii s „bohatou a rozmanitou čínskou kulturou“.

Budova obří kavárny Starbucks v Šanghaji

Budova obří kavárny Starbucks v Šanghaji

FOTO: Aly Song, Reuters

Čína je pro Starbucks v posledních letech klíčovým trhem, uvedla s odkazem na analytiky z oboru CNN. Tržby zde firmě rostou meziročně o osm procent a ještě rychlejším tempem přibývá kaváren řetězce.

Prezident Starbucks Howard Schultz u pražírny kávy.

Prezident Starbucks Howard Schultz u pražírny kávy.

FOTO: Aly Song, Reuters

Ačkoli čínská tradice je pití čaje, mezi mladšími a bohatšími Číňany je teď káva v módě.

V Šanghaji na místě kávu i praží v obřích měděných sudech. Důraz kladou i na nabídku čaje - například ho zde nabízejí chlazený dusíkem.

Ve Starbucks v Šanghaji praží kávu na místě

Starbucks v Šanghaji

FOTO: Aly Song, Reuters

Starbucks otevření kavárny propagoval pomocí čínského e-shopu Alibaba, kde si zákazníci mohli rezervovat ochutnávku a nakupovat zrnkovou kávu.

Prvenství ale místní kavárna dlouho neudrží. Starbucks se chystá v roce 2019 otevřít v Chicagu provozovnu s plochou téměř čtyři tisíce metrů čtverečních, uzavírá CNN.