Městský soud se ztotožnil s argumentací, kterou Taxify použila ve svém odvolání, sdělil Novinkám Jan Novosad, tiskový zástupce společnosti.

Protistrana se proti tomuto rozhodnutí může odvolat. Případné odvolání nic nemění na tom, že předběžné opatření bylo zrušeno a žádné nové nebylo vydáno. Taxify tedy může nadále po Praze jezdit.

„Účelem předběžného opatření je řešit jednání či situaci nastalou 'krátce' před podáním návrhu na nařízení předběžného opatření, nikoli jednání či situaci trvající měsíce, ba dokonce léta. Má-li být předběžné opatření nařízeno, musí být potřeba zatímní úpravy právních poměrů účastníků prokázána,” uvedl pražský městský soud v rozhodnutí.

„Provozuje-li žalovaný přepravu osob prostřednictvím své aplikace, i neprofesionálními řidiči nejpozději od podzimu roku 2016, a řízení o návrhu na nařízení předběžného opatření bylo zahájeno až dne 23. května 2017, není dána naléhavost potřeby dočasné úpravy vztahů mezi účastníky,” odůvodnil soud rozhodnutí.

Šéf Taxify v Česku Roman Sysel rozhodnutí soudu vítá. „Vážíme si toho, že soud přihlédl k argumentům, které jsme od začátku proti tomuto předběžnému opatření vznášeli, a že se nyní jeho argumentace shoduje s naším pohledem,” řekl Novinkám.

„Věříme, že Pražané mají mít možnost se svobodně rozhodovat o tom, jaké služby budou využívat,” dodal Sysel.

 

Taxify se v srpnu odvolala

Vrchní soud na konci srpna zrušil předběžné opatření, kterým Městský soud v Praze na konci května společnosti Taxify zakázal provozovat v Praze alternativní taxislužbu. Městský soud původně vyhověl Sdružení pražských provozovatelů taxislužeb (SPPT), které návrh na předběžné opatření podalo. Společnost Taxify se již v srpnu proti rozhodnutí odvolala. [celá zpráva]

Taxify v Praze působí od srpna 2015. Od října stejného roku získali přístup do platformy také takzvaní privátní řidiči. Po celou dobu proti této praxi podle Taxify nikdo nevznesl žádnou připomínku.

V zájmu sjednocení pravidel

Podle sdružení taxikářů nebylo důvodem návrhu pro vydání opatření zakázat uvedeným společnostem podnikat na trhu taxislužby, ale sjednocení pravidel pro všechny.

„Řidiči Uberu i Taxify nefungují na bázi sdílené přepravy, jde čistě o komerční řidiče s cílem výdělku či přivýdělku, což jsou v obou případech standardní modely taxislužby,” uvedla v tiskové zprávě advokátní kancelář Urban a Hejduk, která sdružení taxislužeb zastupuje.