Německé orgány vyšetřují podezření z podvodu a klamavé reklamy, uvedly úřady kolem poledne. Vyšetřování běží od konce března a týká se konkrétních známých i neznámých pachatelů.

Automobilka nechtěla prohledávání kanceláří komentovat, nicméně kauza se údajně netýká nejvyššího vedení. Od poloviny roku 2016 svolal Daimler v Německu z důvodu podhodnocování emisních hodnot 247 tisíc vozů.

Podvádění automobilek při měření emisí u dieselových modelů přišlo poprvé na přetřes u Volkswagenu. Emisní aféra této automobilky vypukla v září 2015, kdy ji z tohoto prohřešku obvinila americká Agentura pro životní prostředí. [celá zpráva]

Skandál se velice rychle rozšířil do Evropy i Asie. Ukázalo se, že se týkal vedle mateřské značky Volkswagen i modelů Audi, Porsche nebo Škoda. Později měly kvůli emisím problémy i koncerny Fiat Chrysler nebo Renault.