Důvěra podnikatelů meziměsíčně stoupla o 1 bod na 95,1 bodu. Důvěra spotřebitelů mírně poklesla o 0,3 bodu na stále vysokých 108,4 bodu. Ve srovnání s dubnem 2016 jsou souhrnný indikátor důvěry, indikátor důvěry podnikatelů a indikátor důvěry spotřebitelů vyšší.

„Celková důvěra v tuzemskou ekonomiku se nadále drží na solidní úrovni, meziročně je znatelně výše. V porovnání se situací na přelomu roku však ztrácí,” připomněl pro Novinky hlavní ekonom společnosti Cyrrus Lukáš Kovanda.

„Spotřebitelská nálada se stále drží na dohled svých historických maxim. Spotřebitelům dělá radost svižný růst nominálních mezd, přičemž akcelerující inflace jim na náladě zatím neubírá,” dodal.

Pokles důvěry v průmyslu

„Na straně podnikatelů vnímám coby překvapivý pokračující pokles důvěry v průmyslu: důvěra zde klesá již pátý měsíc v řadě,” uvedl hlavní ekonom Generali Investments Radomír Jáč.

„Předpokládám, že pozitivní zprávy z průmyslu v eurozóně se v dalších měsících budou kladně projevovat také v tuzemském průmyslu,” dodal.

Ústup nálady v obchodě

„Mírný ústup nálady je vidět i v obchodě, kde se firmy do budoucna dívají s mírným pesimismem. Přitom poptávka podpořená růstem reálných mezd a zaměstnaností rozhodně nebrzdí, a tak i nadále může obchod počítat s velmi slušným nárůstem tržeb,” domnívá se ekonom ČSOB Petr Dufek.

„Pokles nálady spíš vypadá jako korekce předchozích nadměrných očekávání než očekávání útlumu. Nakonec i tak je úroveň důvěry v odvětví obchodu velmi solidní,” dodal.